FEATURES & CONTENT
Integrated missing Russian localization for the 1.9.4 update
KNOWN ISSUES
Fixed an issue that can cause an error code 100 on the splash screen
while attempting to load the save data if a player hadn’t played for a long period of time (multiple months)
数ヶ月ログインしていないとエラーコード100を起こすパターンを修正
https://www.reddit.com/r/deadbydaylight/comments/8bs7jo/developer_stream_96_and_a_great_plague_fell_upon/
Q & A
No glasses for Ace’s panama head at the moment, but it’s not out of question
They have other “swanky” outfits for Ace
Play to unlock: “It’s not shards, it’s not bloodpoints, it’s something different that will accumulate your playtime”
いくつかの衣装は、課金限定、プレイ時間限定、実績に対応して入手、になる予定。
Some new cosmetics are only unlocked via direct purchase, some only through playtime and some for specific achievements
ハッチを閉じる機能: テスト中。(意訳:順調に進行中)
Ability for killers to close the hatch: they are internally testing it right now, “but it feels real and it’s happening”
6月の更新: オンラインコスメショップ、新キャラ、新チュートリアル
Updates for June: Store, new chapter and new tutorial
デイリー: 段階システムの検討中。簡単、普通、難しいの3段階。
Daily rituals: they are talking about a “Tier system” with easy, medium and hard rituals, but it’s still in discussion
ピッグ: ちょうどよさそうなので大幅な調整は予定なし。
The Pig: “it feels okay right now”, no plans to do major adjustments to her
Shirtless David cosmetic is finished!
キラーを全く恐れず無理救助吊り交換上等、あわよくばDSで全員生存目指してエンブレム稼ぎしにくる仕様はホラーゲームの対極なので止めて欲しかった
死のリスクほぼ無しなのに得られる利益がでかすぎる
エンブレムシステムはまだ完璧ではありません。
データ収集中です。
Lightbringer
・複数人で発電機を直したら、ポイントは分割されます。(ソロ100p、二人で50pずつ)
・トーテム浄化でエンブレムポイントが得られるのは点灯してるもののみです。素トーテムは対象外。
Unbroken
・一度もダウンせずに脱出したら、虹エンブレムです。
・一度以上ダウンしてから脱出したなら、金エンブレムです。
(もしそうならなかったのなら開発チームに教えてください)
Evader
・ロングチェイスしてから逃げられれば最大のポイントを獲得します。しかし、殴られてもそれなりのポイントを得ます。
・ステルス(心音範囲内に居て見つからない)すればポイントを得られます。
※PTBの改善予定として挙げられていた項目に、「ステルスについては心音範囲ではなく距離によってポイントを付与する」というものが挙げられていたので、これは今回の生放送が誤りorバグかもしれません。
※steamの方でも「放置フレディ相手だとポイント得られねえよ」が投稿されてたので、現状はこの仕様である可能性が高いです。
Chaser
・チェイス成功(=殴る)によってポイント獲得。早く終われば終わるほどポイントは増えます。
・チェイサーで虹エンブレムを取るには、22回のチェイスを成功で(=殴って)終わる必要があります。
・22回は頭おかしいよ…と思われました方。虹エンブレムを取らなきゃいけないと考える必要はありません。
虹が意味するものは、そのカテゴリの行動をやりすぎている、です。これを「)成績:良(優評価ではなく)」と考えないでください。
※簡易版だとKYFで試してくれ的な記載がありましたが詳細だと無くなってるので、あれは編集者のコメントだったと思われます。
[PAX] Do you still have the Mario tattoo?
Mathieu – “Well I still have the arm, so…yeah.”
Q Chaserエンブレムカテゴリは、ハントレスの遠距離攻撃ではどのように獲得されますか?
How does Chaser work for someone like The Huntress hitting people from afar?
Q 何も獲得されないということはありません。攻撃命中に関するポイントを獲得します。チェイス時間には関わらず。
確認はしていないけどチェイス時間が0秒でもポイントは得られると思います。
McLean – “You’re not gonna get nothing. You get a chunk of points just for the hit, regardless of how long the chase was.
I’m not sure if you get, like, 0-second chase added to that…”
Q DLCをプレイ時間でアンロックするシステムについて情報はありませんか?
Any information on how the play-to-unlock system will work with the new DLC?
A 状況が変わりましたら発表します。ライセンス付きのものについてはまだ発表できる段階ではありません。
Mathieu – “We’ll give more details when the switch is flipped. We don’t have the final answer for licensed DLC.”
Can we get glasses for Ace’s Panama hat?
Mathieu – “We do not have [them] right now. We have other brand new outfits for Ace though.”
Q ハッチを閉じられるようになる修正はいつ来ます?
When will we be able to close the hatch?
A (開発用テストビルドでは?)出来るようになっています。
McLean – “I did it! I closed the hatch with a Killer!”
Mathieu – “It’s being validated right now. (‘I closed the hatch. Now what?’) ”
Q 以前に暴言に関する(通報?)ツールの導入について言及されたことがありました。
それはオファリングやアドオンのようなゲーム内から利用できる機能になるでしょうか?それとも(自動通報のような内部で働く?)技術的な機能でしょうか?
You mentioned better tools to handle toxicity. The question is: will it be in-game tools like offerings or add-ons, or technical ones?
A 私達の意図は、モデレータが効率よくBANシステムや全コミュニティを扱うためのツールの追加、です。これは大変難しい仕事になります。
開発チームの総意としましては、このような機能追加によって好ましい振る舞いが育まれていきますので、これはコミュニティを良くしていく最善の方法であるということです。
Mathieu – “What we meant was more tools for our mods to be able to handle bans systems and handle the community at-large.
They have a very difficult job.
We all agree that putting things in the game that foster positive behaviors is an extremely potent way of making the community better.”
Q 6月までの修正予定はどうなっておりますか?
Are there any updates/changes planned before the update in June?
A 大規模アップデートはありません。エンブレムが最後の大規模アップデートです。
6月にはコスメストア、新キャラクター、新チュートリアルが来ます。それまでは、パッチ、バグ修正、調整のみの予定です。
Mathieu – “There’s no major stuff. The Emblems was the last major thing.
But what’s coming in June is the store, the next Chapter, and the Tutorials. In the meantime, there’s gonna be patches, bug fixes, and tweaks.”
Q 大分前のアップデートでデイリーのBPが低下されました。その時は、暫くはこのままにする、とのことでした。
今のデイリーは長時間プレイヤー向けのものではありません。
デイリーの難易度をプレイヤーが選べるシステムを作る予定はありますか?
Quite some time ago, you nerfed Dailies and the bloodpoints you get from them. You said it would stay like this for a while.
Dailies don’t feel that rewarding for ‘hardcore’ players.
Have you been thinking of making a system so people can choose a tier for their Daily?
A デイリーの段階システムについては検討しています。Easy、Medium、Hardの3段階です。しかし今時点ではアップデート計画はありません。まだ議論段階といったところです。
Mathieu – “They’re talking about a tier-system. There would be Easy, Medium, and Hard Rituals, but it’s not planned right now. It’s in the discussion phase right now.”
Q 歯車弱化と豚強化をしましょう。
Nerf to Brand New Part and buff to Pig?
A ピッグについては Pretty Good Job So F… 丁度良い状態です。今の所大規模な調整は予定していません。
今は慎重に扱わなければならないゲーム要素があります。(意訳: 豚よりも重要な調整作業があるので、影響を与えそうな豚の強化はやりたくありません。)
今は(修正内容全般についての)議論の段階です。
Mathieu – “The Pig feels pretty good okay right now. We don’t have any major adjustments [planned].
There are a few really big pieces in the game right now that we need to be very careful when we change them.
We are definitely talking about [changes] every day now.”
Q サバイバーかキラーのどちらのデイリーにするかを選べられるようにしませんか?
Can we choose whether we receive Survivor or Killer Dailies?
A 良い質問です。デイリーは(プレイヤーのメインではない側の)鬼/鯖のプレイに誘導しますが、開発チームとしては望まないプレイを強制させたくはありません。
今の所はゴミ箱ボタンがありますのでそれで。一回しか使えませんが。
Mathieu – “That’s a good question. The idea was to always entice you to play different things, but we never want to force you to play something you don’t want to…”
McLean – “There is the button to reroll your Daily, although you can only use it once.”
Q 第三の封印の効果を、フレディーの悪夢のような別世界への移動に変更することはできませんか?
Would it be possible to change Hex: Third Seal in a way where hit Survivors enter ‘another world’ similar to the Dream World?
A 良いですね。しかしそれは全く新しいパークか、新しいキラーの能力になりますね。
Mathieu – “That’s a cool idea. It feels like a brand new perk. Even then, it feels like a new power.”
Q 今まで取得したエンブレム(リザルト画面)を閲覧する画面を作りませんか?
Can you do a personal scoreboard where you can see all of the Emblems that you got?
A 個人用統計ページはアルファ以前から検討に上がっていますが、重要度が低いので実装には至っておりません。
Mathieu – “The Stats page was part of the original backlog before Alpha. It’s always been on our wishlist and less than important than something else…”
Q DS有り/無し別の生存率の統計を出してくれませんか?
Can you stats on escape rates of Survivors with and without Decisive Strike?
A 前に取ったことがありますのでもう一度やっておきます。これら特定パーク・ロードアウト別の生存率統計について具体的に言えますのは、どれも格差はとても小さいということです。
Mathieu – “We’ve done this in the past. We’ll try to do that again. Specifically for these things, the variation between having a certain perk or loadout are usually pretty minimal.”
Q キラーが自分の固有マップに来たら強化するのはどうでしょうか?
Will Killers ever have a boost when playing on their own map?
A キラー/サバイバーのパッシブ能力についてはたまに検討をしています。 but the Survivors could be interesting(意訳:サバイバーが面白いアイディア出過ぎで実装が難しい)
また、マクミランが派生マップがたくさんあることやカニバルに固有マップが無いことも問題になります。
Mathieu – “We’ve often talked about ways the Killers?and Survivors?could have a passive ability, but the Survivors could be interesting.
In the case of this, it’s a little trickier because McMillan has many maps and Killers such as Leatherface don’t have a map.”
Q デボアはトークンが3つ貯まるまで光らないようにしませんか?
Could we have it so that Hex: Devour Hope does not light up until the third token has been earned?
A 良さそうな調整ですね。まさに適切なパーク調整になりそうです。
やりたくない修正ではありません。恐らくこれは’when is it that we’re gonna do it’(意訳: やると決まった修正のリスト)に入れることになります。
McLean – “That seems like the kind of reasonable adjustment. It’s kind of just waiting on the reasonable adjustments on perks.
It’s not something we don’t like to do, I guess it’s just a matter of ‘when is it that we’re gonna do it’ kind of thing.”
Q エンブレムの調整はどれくらいしたら開始しますか?
How long before we start to see tweaks on the Emblems System?
A 1週か2週か3週か…。
バグ修正はすぐに開始します。仕様変更はやや時間をおきます。実装後の状況を把握しておきたいので。
まずは修正するべき箇所があるかどうかを確認したいです。
Mathieu – “As we said, a week or two, or three…”
McLean – “Things like bug fixes or ‘it’s not working as intended’ is gonna come soon.
Changes to our intentions is gonna take much longer because we wanna get a good idea of what’s happening out there.”
Mathieu – “We want to make sure there is something to fix.”
Q 最後のお楽しみや蜘蛛パークのエンブレム用のリワーク予定はありますか?※チェイス時間を長引かせたりわざと見失わないと効果が発生しないパークなので、チェイスエンブレムで低評価になる
Any plans to rework Save the Best For Last and Play With Your Food to synergize better with the Emblems?
A 調整が必要なパークはいくらかありますが、先にエンブレムシステムを安定して稼働するようにしてからです。
Mathieu – “There are a few perks that are in need of a tweak. We will, but we want to make sure the the Emblems System is stabilized before we go to fix them.”
Q 新チャプターはプレイ時間で取得できるようになりますか?そして、その実装が行われる前のプレイ時間も込みになりますか?
Will we be able to unlock the next Chapter with game time, and does game time work retroactively?
A プレイ時間で新チャプターが入手できるのはYesです。それまでのプレイ時間が有効になるかは…今の所はNoです。
Mathieu – “Yes, you’ll be able to unlock the different elements of the Chapter through playtime. It won’t be retroactive… I’m pretty sure.”
Q うさ耳ミンちゃんは完成してるんですよね?上半身ハダカのキングも完成してますか?
Bunny Feng Min has been confirmed finished. Is shirtless David finished as well?
A
Mathie「見ましたか?」
McLean「見ましたが、ネタバレは止めておきます。」
Mathieu – “Did you see it?”
McLean – “Oh, I saw it. I just didn’t want to spill the beans.”
相当上手くないと厳しそう
セルフケア、DSの調整、SWF関係
トーテムが鯖の目の前に湧かなくする
ハッチ閉め
フレディ調整
これ以外になんかあったっけ
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コメント
デイリーが鯖か鬼の使ってない方のデイリーが出やすいとか知らんかったな。キラーメインだけどキラーのデイリー多かったし
※1
自分もキラーメインだけど、キラーのデイリー多いから、今のところはランダムじゃない?
今後調整するかもしれないけど、今のところはごみ箱に捨ててねって言ってるんだと思う。
※1
色々なプレイに誘導するためのもの(意訳)、とはありましたが、そのために出現率をいじってるとまで言われたわけではありませんので、今のデイリーの出現率はランダムだと思います。
わかりにくい訳ですみません。
※3
少しのガバなんて全然気にしないよ
いつも見てます、ありがとう!