【DbD】 Stream #94 スレ民翻訳 高ラン帯の生存率 何回切断でBANか 鯖の目的の追加等

38: 名無しさん 2018/03/30(金) 13:35:49.05 ID:cS5j6iQva

 

89: 名無しさん 2018/03/30(金) 18:14:56.10 ID:vBb99vGMM
>>38
23時頃までに訳されてなかったら訳すわ
いつもは即訳してるけどすまん

 

222: 名無しさん 2018/03/30(金) 23:25:19.45 ID:41+tgh8l0

>>38

Q プレイ時間で(DLCが)アンロックされるようになるとして、具体的にどの程度の時間ですか?本当にプレイ時間ですか?それともシャード払いですか?
When the new patches come and you can unlock with playtime, how exactly will that work? Is it literally going to be hours or shards?

A 現在のところ、正確な情報を提供できません。しかしFAQの準備中です。
恐らくはシャードにはならず、違うものになります。
先週のビデオで説明した通り、全てのプレイヤーが利用できるものになります。
Isabelle – “For now, we are not ready to share the exact context. But we are preparing an FAQ to share with you.”
Mathieu – “It’s not gonna be the shards system, but it’s gonna be different.”
Isabelle – “There will be things for everyone, as has been mentioned in the video.”

Q いつキラーの音バグは直ります?
Killer audio issue fix when?

A 次のパッチです。
Mathieu – “There’s some things that have been adjusted, and it’s in the next patch coming.”

Will there ever be fan-made Killers or Survivors?
Mathieu – “Probably not a 1-to-1, but we’ve integrated bits of outfit for The Trapper in the past and we’ve talked about the Stream Workshop in the past.”

Are you doing an Easter event?
Mathieu – “No, it’s just me sitting in my underwear at home eating chocolate. Nobody’s invited.”

How would I go about becoming a game director?
Mathieu – “Basically, work in the industry for 10 years [as a start] to learn the ins-and-outs, and then you have to be willing for everyone else to take credit
but take the blame for everything.”

Q (キラーの新コスメが発表されていましたが、)サバイバー用の衣装の開発もやっておりますか?
Are you making cosmetics for Survivors as well?

A 勿論です
Philip – “Yes, sir.”
Mathieu – “Of course!”

Altered animations for abilities?
Mathieu – “I’m not gonna answer that right now.”

 

244: 名無しさん 2018/03/31(土) 00:15:59.43 ID:Oo13fNtu0

>>38

If PTB is part of the development cycle, will the new Chapters be released in the PTB before going live?
Mathieu – “Most likely, in some form or another, we’re gonna make sure this gets tested in the community at large.”

Q 高ランク帯でのサバイバーの生存率を教えてください。
Survival Stats at high ranks?

A 統計は作っていません。が、全てのプラットフォームにおいて、生存率は最大47%程度です。これは凄い。
ランク1から5までにおいては、43%から45%に落ちます。週明けにもっと手の混んだ統計を出せるように準備しておきます。
Mathieu – “I wasn’t able to get visuals on that, but for all platforms, all ranks is ~47% of escapes per match, which is great.
When you get between Rank 1 & 5, it drops a little bit to 43%~45%. Starting next week, we should be able to give you fancy stats again.”

What do you have planned to celebrate stream #100?
Mathieu – “Nothing.”

Q 何回切断すればバンになりますか?
How many DC’s does it actually take until players are getting banned for regularly reining other players’ matches?

A 具体的な数値は公開したくありません。そんなもの公開したら情報を悪用する人が増えてしまいます。
故意に切断さえしていなければ決してバンはされない程度、と申しておきます。
Mathieu – “We don’t want to give hard numbers on that, because the people who try to play our system will use this information to be a dick even more.
But let it be known that if you don’t DC on purpose will never get banned.”

Q サバイバーの目的を追加する予定はありますか?
Are you planning on adding more objectives for Survivors?

A 逆罠のような、ちょっとしたサブ目標の案が実現するかもしれません。
以前から主張しているように、ゲームの作り直しをするつもりはありません。しかし、追加要素を加えることは上手くいく見込みが高いのです。
Mathieu – “Like the Reverse Bear Trap, that’s a little side-objective, we do have a few other ideas that may come in like that.
As we keep saying, we’re not gonna redo the game, but a few more things to play and enjoy yourself will very likely make it in.”

Q ドリームトランジション中にサバイバーが出来ること/出来ないことを変更する件を検討しておりますか?
Are you considering any changes to what Survivors can and cannot do during Dream Transition?

A 悪夢世界とそのエフェクトについて、検討はしています。プレイが快適になるような調整をしたいと考えています。
Mathieu – “We are looking into the Dream and its effects. We want to tweak and adjust it so that people are feeling better about it.”

 

268: 名無しさん 2018/03/31(土) 00:50:24.02 ID:Oo13fNtu0

>>38

Q ハグのテレポートに、テレポートボタンを押した瞬間のモーメントを付与できませんか?(意訳: 移動しながらテレポートしたらテレポート先で即移動状態にさせろ。停止させるな。)
Can you please give Hag the same momentum after teleport as she has when you press the teleport button?

テレポート(の際の停止)がフラストレーションのたまるものであることは理解していますが、これは意図した仕様です。変更することは可能ですが、これはテレポート能力に付けた制約です。
Mathieu – “We understand there is some frustration there, but it’s as designed. It could be changed, but it’s part of limitations to The Hag.”

Q 以前にランク20向けの修正をするのは何故なのかと質問された時に、「全てのランク向けのバランスを考えています。ランク20/1向けの修正をする際にはランク1/20に影響しないように注意しています」と答えました。
この回答が、大多数の高ランクプレイヤーの認識と一致していないのは何故ですか?
(低ランカーの抗議の切断によって低ランク向けのナーフをされた)フレディは最弱のキラーですし、高ランクで戦える性能ではありません。
When you were asked why the game was balanced around Rank 20’s, you responded by saying
‘we balance the game around all ranks and that when we do changes that are specific for 20’s or 1’s, we try to make sure it doesn’t affect the other side.’
Why is this statement not consistent with the overwhelming consensus among top-tier players
that Freddy is the worst Killer in this game and that he’s absolutely not viable at top-tier?

A このゲームのパークとキャラクターは全てが同等の性能になるように意図されているわけではありません。
それはそれとしまして、バランス調整というものも全ての性能を完全に一致させることを意味するわけではありません。
が、フレディに関しては見直しをしています。
Mathieu – “Not every character and perk in the game is intended to be as efficient as every other.
That being said, balancing doesn’t mean that everything is exactly the same. But yes, we are looking at Freddy.”

※↑弁明を先に書くのは英語の様式みたいなもので、別に見にくい言い逃れをしてるわけではありません。

Q マイケルの手は大きくありませんか?滑稽なくらいに。バランスを整える予定はありますか?
Myers’s hands are unnaturally, almost comically, big. Do you plan to make them more proportionate?

A いいえ。これはライセンス元の承認を得たものだからです。ライセンス元が希望した表現ですので、我々は変更したいとは思っておりません。
Mathieu – “No, because he’s approved by the licenser; that’s how they wanted him to be represented in the game, so we’re not gonna change that.”

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305: 名無しさん 2018/03/31(土) 01:34:49.97 ID:Oo13fNtu0

>>38

Q チャットの暴言を自動的に処罰するシステムを作りませんか?
Do you plan to create an automatic system of banning insults in the post-game chat?

A 開発チームとしましては、DbDが全てのプレイヤーが楽しめて敬意を示し合うゲームにしていきたいと考えています。
このゲームは明白に競争要素を持ちますが、(チャットの暴言がなくなるような、競争要素での憎み合いがなくなるような)いくつかの修正を考えていきたいと思います。
Mathieu – “We want to make sure that Dead By Daylight is respectful and a fun place for everyone.
Obviously it is a super-competitive game, but there is a few ways we want to look into that.”

Q 以前噂になったキラー強化(移動速度、アニメーション)につきまして、もう少し情報をくれませんか?
Could you talk a little more about the Killer buff hints (like animation and movement speeds) that you talked about?

A 意訳: 来週の生放送で別の担当者に発表させたいと思います。
Mathieu – “I cannot answer that because I’d probably say something that is completely accurate. I’d like to have someone come in next week.”

Now that you own the content to Dead By Daylight, will you consider creating new character models for Killers, like reverse-jointed legs, bug-like Killers with multiple elongated limbs?
Mathieu – “These two things are completely unrelated. The production of the game was always under our control.
This would be super cool, except it would be super expensive. Instead of taking three months to make, it would take six or more. It would create so many weird bugs.”

Any chance on hitting up DreamHack Montreal?
Mathieu – “Yeah, I think we passed by. We probably didn’t mention it.”

Q トラッパーの罠設置の照準は、意図的にずれを起こしているのですか?それともバグですか?
Is The Trapper’s reticle for placing traps intentionally misaligned, or is it a bug?

A 罠設置時のずれが発生することは把握しています。これは正確な設置位置を表示できるように作られてはおりませんが、99%のケースにおいてそれで十分です。
Mathieu – “We know it’s a little weird. This was never created to be a precise tool, but for us it was a tool that did it good enough for this. 99% of the time, it doesn’t matter.”

Are there any plans on making a Mori pack, to purchase different Killer Mori’s?
Mathieu – “We are opening a place where you will be able to grind and buy customization to make your character more your own, and this type of thing would fit in perfectly; [but] it’s not in the initial plan.”

In the future, is it possible we’ll be able to play as the Survivors on the lost tapes, or at least learn more about them?
Mathieu – “Learning about them, absolutely. As far as playing as them, not sure (but it’s not out of the question).”

Q レイスにデフォで暴風を付けて強化しませんか?
What’s your thought on giving The Wraith a built-in windstorm to give him a bit of a buff?

A それはどうだろう…デザイナーに回答させます。
Mathieu – “I don’t know… I’ll let the designers answer that.”

Now that you own the publishing rights, what’s possible now that wasn’t back then?
Mathieu – “I don’t want to get into the deals about that right now, but we’ll get you more information…”

 

306: 名無しさん 2018/03/31(土) 01:37:22.96 ID:vqDVu7cQa
>>305
このゲームのチャットって煽り以外に使用目的ないんだから無くしてくれよ

 

307: 名無しさん 2018/03/31(土) 01:40:34.15 ID:F1aiNJW50
>>305
来週に強化案来るのか
期待はしないが楽しみだな

 

312: 名無しさん 2018/03/31(土) 01:46:16.79 ID:Oo13fNtu0

>>38

同社の別チームによる別ゲー Deathgarden
http://www.deathgardengame.com

今年のロードマップ
no title

衣装だとか新キャラだとか以外にも色々やるよ

・ データロスト対策
・ チート対策の強化
・ エンブレムシステム

PAX East
来週行ってくるよ

キラー衣装
https://imgur.com/a/FRKFm
no title

no title

https://i.imgur.com/i4l1wBV.png
no title

no title

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316: 名無しさん 2018/03/31(土) 01:51:54.94 ID:theFQ0dSd
>>312
ドクターカッコいいな。こんなにカッコいいのに当てたらんんんん…///

 

324: 名無しさん 2018/03/31(土) 02:08:39.72 ID:gWdL25xe0
>>312
ドクター、ドワイト以上にハゲてるやん

 

39: 名無しさん 2018/03/30(金) 13:38:59.90 ID:o3cEOLou0
アプデの度に増える板を数えろ

 

41: 名無しさん 2018/03/30(金) 13:43:19.55 ID:JwfdGmh6M
ナースの壁に引っかかる現象はブリンクの移動距離が壁に埋まる距離で実行したときに生じるって解釈でええんか?

 

45: 名無しさん 2018/03/30(金) 13:57:58.77 ID:KRDop8E60
>>41
基本そうだけどチャージ量関係なくつっかかる場所も普通にあるしゲートとかも横側とかからは通れない

 

42: 名無しさん 2018/03/30(金) 13:52:14.05 ID:G3UPCUnMa

それはそういう事だと思う

最大ブリンクしても空気抵抗受けてすごい中途半端な距離しか飛ばないことあるけどあれはバグ?俺が無意識に下にブリンクしてるだけ?

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47: 名無しさん 2018/03/30(金) 14:21:16.62 ID:35wWv1eZM
>>42
着地点がオブジェクトと競合したらそうなる
ただそれ以外にも強制引っかかりポイントはあるから注意
有名なのがガッデムの2階建ての裏の小屋周りの生け垣(今は直ったらしい)
あとはヘイブンにある大破したトラックらしきもの後ろ側の壁は通れない

 

318: 名無しさん 2018/03/31(土) 01:55:11.77 ID:OIJGYSW+0
ドクターがなんかバイオハザードに出てきそうなクリーチャーになってる・・・

 

319: 名無しさん 2018/03/31(土) 01:56:58.83 ID:1VCHLTKZ0
ドクターかっこいいのになんでハグはカメムシなんだよ

 

320: 名無しさん 2018/03/31(土) 01:57:09.29 ID:wEIH8h+d0
ドクターの頭えらいことになってるけどこれ患者側が受ける処置じゃねーのか

 

322: 名無しさん 2018/03/31(土) 01:58:22.45 ID:nTeGX/z00

ハグとレイスは明るいとこが見にくくて暗いとこが見やすいようにならんかなぁ

そんでエースとキングに金ピカスキンだして
ハグとレイスに対してはドラム缶近くの金ピカが隠密になって暗所クローデットがバレバレ
他キラーは暗所クローデットが隠密でドラム缶近くの金ピカがバレバレって感じで

 

326: 名無しさん 2018/03/31(土) 02:20:01.30 ID:9GLjSy0n0
ドクターの顔面の惨状ってエンティティがやったって聞いたけどどうなんじゃろ
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引用元:http://fate.5ch.net/test/read.cgi/gamef/1522362929/

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コメント

  1. ランク1の名無しさん より:

    まああくまで低ランフレディ使いだから、今後フレディを宜しくお願いしますとしか言えない。ほんと頼む